Sommary

Det är inte jätteskönt att hoppa studsmatta när man precis ätit två bitar rabarber- och marängpaj.

Särskilt inte när lillebror uppfinner ägget, då en person får ligga ihopkurad som en boll i mitten av mattan och resten hoppar runt den så hårt de kan så att man flyger all världens väg.

Lätt panik i samtliga äggs ögon, förutom lillebrors, för han är så stor att jag, en sjuåring och en treåring inte klarar av att studsa iväg honom.

Jaja.

- Jag tycker faktiskt att din ring är jättefin, sa treåringen menande och pekade på den med stor blå sten jag fick av O i födelsedagspresent. Och den och den också, fortsätter hon tills jag till slut fått av mig alla ringar.

Hon staplar dem alla på vänster pekfinger och är väldigt nöjd med hur det glittrar.
- Har du fått låna Lovisas ringar? frågade far vänligt.
- Nja, de är faktiskt mina också, svarade treåringen.

Jaha.

Om några timmar bär det av till Gotland, ön gud glömde.


Kommentarer
Postat av: chippe

Du får vara glad att du fick tillbkaa den. Förr i tiden när jag hade sådana där små barn, försvann ringarna för att treåringar och andra åringar helt enkelt lagt dem ifrån sig elelr de hade halkat av. En del hittades aldrig...:)

2011-06-21 @ 10:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0