En liten liten tant

Underbara M:s magasin hade ett event på en alldeles särskilt tjusig boutique vid Norrmalmstorg där man kunde införskaffa guldfärgade tandborsthållare för runt tusenlappen.

Som hittat.

Jag och L boxades fram bland daaamer och små hundar (nästan) och luktade på doftljus tills vi storknade och var tvugna att skölja smaklökarna med mousserande vin.

En mycket, mycket bra kväll som tyvärr slutade i att jag berättade för L om mitt skåp ovanför kylskåpet. Det skåp där jag lägger mina sparade omslagspapper.
- Eh, har jag missat något här, är du 87 eller? frågade hon sakligt.
- Näe... men det är faktiskt väldigt praktiskt, jag har alltid omslagspapper. Och snöre också. Just för att jag sparar pappret från mina presenter.
- Jo, det brukar min farmor också göra, svarade L. Och då brukar vi mobba henne.

Som tur var hade vi vid det laget hunnit fram till Gullmarsplan, så L var tvungen att hoppa av innan mobbningen hann inledas. Tur! 

Kommentarer
Postat av: Sydney

Du gor helt ratt. jag gor samma sak, men jag menar pa att det ar valdigt ekologiskt ocksa...



Eco points till dig...



Dessutom ar var farmor en bra forebild, en snygg och tuff dam med varldens basta knapp samling.

2011-03-23 @ 23:39:16
Postat av: martin b

Knappar, papper och snören i Skåpet, Ett rep, en kniv och en såg i bilen det är den typen av saker som utgöär livets viktiga grejer!

2011-03-24 @ 11:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0