Ge. Mig. Mat!

Det enda jag vill göra är att äta.

Jag vill inte jobba, inte gå på yoga, inte läsa intelligenta bloggar.

Vill bara äta.

Helst av allt vill jag ha ugnsstekt potatis, guacamole och rödvin. Konstigt, jag vet.

Ibland får jag sådana här cravings-dagar. När mina normala matvanor kan dra åt fanders, jag vill ha chips lakrits kakor choklad öl mojitos glass hemgjord pizza och tacos lasagne popcorn oliver rödvin marängsviss PANNKAKOR!!!

Jag tror att de här dagarna hör ihop med två saker. Dels att jag inte tränade alls i helgen (O förbjöd mig för jag gick som en liten farbror i fredags och små farbröder får tydligen inte sticka ut och jogga hur som helst) vilket gör att min dagliga endorfindos uteblir. Då blir jag deppig och då vill jag äta massa onyttig mat. Och dels beror det på att jag har ätit mycket mer onyttigheter under lördagen och söndagen än vad jag brukar göra på helgerna. Jag skyller på storasyster K som hade bakat svingoda chokladkakor och på farmor som hade gjort vaniljhorn, kardemummabullar och rulltårta till mig när jag var där och fikade i söndags.

Då kan man inte gärna hålla sig. Och jag vill inte hålla mig heller, det var supergott allting, ångrar inte en sekund att jag åt av allt det där smaskiga. Men det blir tydligt att min kropp inte riktigt kan hantera både träningsuppehåll och godissvull samtidigt. Då blir det som nu, att jag sitter på jobbet och längtar efter stekt potatis.

Så, det är en läxa för nästa helg helt enkelt.

Potatis förresten, vilken jävla skit-craving! Jag är väl inte Håkan-Bråkan heller?

Kommentarer
Postat av: Sydney

Jag vet precis hur du kanner det, jag har spenderat en vecka med att ata skrap och inte promenera langre an mellan affarer...



och nu ar det enda jag vill ata kolhydrater stekta i mycket smor...yum yum

2011-05-03 @ 00:45:19
Postat av: k

För mig är det trötthet som ger upphov till sötsug. Som heltidsarbetande småbarnsmor så är man ofta trött.

2011-05-03 @ 10:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0