Hälsofanatiker?

Ikväll är det utomhusträning med lillebror som gäller. Överkropp. Bål och armar och sådant tjafs. Självklart intervaller innan.

Nu har jag köpt spirulina och ett holistiskt proteinpulver med vaniljsmak. Jag undrar lite vad det är som gör att proteinpulvret är holistiskt... Om det har funderat mycket över Aristoteles, "Helheten är större än summan av delarna". Smart pulver, alltså inte ett pulver-pulver.

Ja. Så fungerar ju min hjärna just nu. Fram och tillbaka, upp och ner och ut och in.

Men jag har införskaffat dessa produkter för att kunna göra mina smoothies (ingen Gainomax här inte!) nyttigare, så att jag dessutom får i mig tillräckligt med protein. För som veggo finns ju risken att man får i sig för lite. Sen tror jag att jag kommer bli lite mättare också, plus att jag kan laga massa nya recept och göra dem mer hälsosamma.

Det känns lite skönt att få nörda ner sig ordentligt mycket i de här ämnena, som jag alltid varit intresserad av. Att bara läsa, läsa och läsa, ta till sig information och prova nya grejer.

Så. Det var allt.

Förutom att jag längtar ihjäl mig efter att få dra på mig löpartightsen och kuta uppför en backe eller två om några timmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0