Liten tanke

Igår gjorde jag en sak som jag inte tror att många kvinnor gjorde för sisådär 50 år sen.

Jag stod i vardagsrummet och strök O:s skjortor och mina klänningar samtidigt som jag kollade på Champions League-mötet mellan Barcelona och Real.

Har väldigt svårt att tro att en liknande scen har kunnat utspela sig under särskilt lång tid. Då tänker jag på hur långt vi ändå kommit, i jämställdhetens namn.

Vi har långt kvar att gå, inte i närneten till färdiga med arbetet, men ibland måste man stanna upp och tänka på framgångarna också.

Yey.

Kommentarer
Postat av: Sydney

min plan ar att stryka mina klanningar i kvall, framfor nan daligt sapa, antagligen natt som innehaller sjukhus eller evt hemmafruar...



thursday night is gonna be wild...I might spice it up and pay some bills as well...

Rock'n Roll

2011-05-05 @ 01:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0