Passa dig - passa mig!

Jag ska härmed delge er det träningspass som jag och lillebror kommer att köra på söndag. Jag fick en total pepp efter lunchjoggningen, det ska bli så kul att springa intervaller!

Under alla promenader jag och O tagit de senaste veckorna har jag i var och varannan backe utbrustit: Men det här är ju en PERFEKT intervallbacke! Och så har jag övningssprungit lite.

O har skakat på huvudet. Han kommer inte att vara med och kämpa på söndag. Den stackarn! Jag och lillebror kommer att köra i en backe som är väldigt nära utomhusgymmet i Björkhagen. Det kommer bli legendariskt jobbigt!

Här är i alla fall Lovisas hemmagjorda träningspass #1:

Intervaller:Uppvärmning 10 min. Hitta lämplig backe/raksträcka. Spring 80-90 procent 15-30 sek, gå nedför backen/tillbaka på raksträckan. Börja med 5 rep.

Styrketräning ben, utomhus:
Jämfotahopp tio gånger upp på bänk/stubbe.
Benböj med vikt/armar upp/framsträcka. Squats.
Benböj sidledes, upp på bänk, ned och böj, upp på bänk, andra sidan ned och böj.
Snabba hopp sidledes på bänk/stubbe med böjda knän i sidled.
Utvall åt sidan och framåt och bakåt.
Lyft baksidan lår, böjt/rakt ben alt. med gummiband.
Lyft baksida lår på bänk/stubbe med höftlyft.
Vadpress på bänk, vanligt, inåtvända tår och utåtvända tår. Alternera snabba och långsamma.
Draken med snedstjärna efteråt.

Jag längtar verkligen jättejättejättejättemycket tills på söndag!

Kommentarer
Postat av: k

Ni är från vettet!!! Det låter ju jättejobbigt.

Tacka vet jag pilates. Ligg ned andas rätt och tänk på muskeln, inget "kämpa för livet".

Om du någonsin undrar vad du din plan B i livet skall vara så är mitt svar - något inom idrott, typ PT och journalist. En site där du testar pass, ger träningstipps, tar fram träningsprogram, och varför inte lite kostråd...

2011-05-06 @ 10:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0