Som man frågar får man svar

Jag tycker verkligen inte om när folk frågar mig vad jag "ska göra sen". "Sen" är perioden efter att vikariatet går ut. Jamen haledudanedej vad ska du ta dig till mänscha, ropar folk efter mig.

Ser det ut som att jag vet? Ser det ut som att det går att planera det i den här branschen? Ser det ut som att jag kommer berätta om mina innersta drömmar, förhoppningar och önskningar för er?

Nej, det gör det inte. 

- Men ditt vikariat går ju ut då och då, vad ska du göra sen då? 
- Jag ska starta upp en bordell och sälja ut mina grannar till högstbjudande. Om det inte lönar sig tar jag nog och börjar importera opiater, för det har jag hört ska vara big money just nu. Ja, sen får jag väl se. Kommer inte Hells Angels och knackar på dörren får jag väl helt enkelt dra i gång ett eget knarksyndikat, det har ju gjorts förr och det är nog inte hälften så svårt att gå runt där som det är att få jobb i mediabranschen. Eller vad säger ni, kära kollegor?

Hö-hö-hö.

  


Kommentarer
Postat av: Sydney

hej liten...



bara som en business idea, bordeller are lagliga i Sydney, om de ar registrerade businesses som betalar skatt och sa...

so you know, if that's your business plan, I've got the perfect city for ya...:-)



Opiater, ar dock olagligt, men eftersom att detta ar en jattestor o egentligen, sa kommer alla alternativa mind altering substances med ett hogt extra pris. Sa du kan bli rik snabbt.



//M

2011-05-18 @ 01:28:01
Postat av: lillebror

Snabb fråga bara, är kollegan som ropar "haledudanedej" efter dig den märkliga killen som sitter i hörnet och pratar om tofflor hela dagarna? Annars känns det som en märklig arbetsplats

2011-05-24 @ 11:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0