Jag ser mina mönster

Vi hade möte med gruppen hos mig i förmiddags och nu ska vi rotera scener och skriva lite till i helgen. Det ska bli roligt, att få knåda lite på nya dialoger.

Annars är det min första ensamma kväll på radion ikväll. Just precis nu. Det är som att åka 1,5 år tillbaka i tiden så fort jag kliver in i hangaren i Radiohuset. Lukten är så speciell, absolut inte god, mer unken, fuktig, stillastående. Men det luktar kreativitet. Precis som studiokorridoren i tv-huset här bredvid. När jag gick där och spejade upp i taket som var 20 meter ovanför mitt huvud, klappade på Bolibompadraken eller spanade in Diggilo-scenerierna kändes det som att precis allt var möjligt. Fantasin fullkomligt skenade.

Tänkte lite på det idag när jag parkerade Fjun vid den omstridda radioeken, att nu nästlar jag mig in i dessa byggnader igen, fast från ett annat håll.

Jag är en mediehusstalker, helt enkelt.

Skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0