Jag vill ha snygga saker

Birans födelsedagskalas igår. O blev klängd på, paketen blev väl mottagna och jag fick två teckningar i present. Ena konstverket föreställer en liten lockig bebis och en stor lockig man. Båda är O enligt Biran. Dör av söthet när O sitter helt still i soffan och konverserar min döva farmor och samtidigt håller ut armarna så att fyraåringen han har hängandes runt halsen inte ska dratta i golvet. Hon tog sina små händer runt hans öron och klämde åt samtidigt som hon skrynklade ihop hela ansiktet och morrade. Sen gapflabbade hon och srpang i väg. Finare fyraåring finns inte. INTE!

Idag tog jag med far till Retromässan som fars dag-äventyr. Vi dregglade oavbrutet i tre timmar. Fi fanken vilka snygga saker. Om jag hade obegränsat med pengar hade jag lätt gjort av med 40 000 där inne på Münchenbryggeriet. Nu la jag i stället en femhundring på sex stycken Ittala Kastehelmi-assietter. "Perfekta för tårta" sa far, men jag gillar inte grädde och tänker därför äta precis allt jag stoppar i min lilla kröpp från dessa fat. För fan vad gott saker smakar när man äter dem från snygga tallrikar. Med snygga bestick. Som ligger på snygga underlägg. Som ligger på ett syggt bord. Som står på en snygg matta. Som ligger på ett snyggt golv... ja, ni fattar.

Snygga saker. Det gillar vi.



Kommentarer
Postat av: chippe

Är det bara jag som hör Lundin/in de Betou och "tunga saker"-melodin? Härligt med fina saker, instämmer. Men när det gäller retrosaker får jag nog inte riktigt samma sug som du och din far.

2011-11-14 @ 09:28:09
Postat av: martin b

ååååå jag köpte Tebe bestick!!!

2011-11-21 @ 12:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0