Svårt svårt svårt

Lillebror och jag sitter i mitt vardagsrum. Han pluggar sjuksköterskatentagrejer, jag skriver en tv-serie om ett vårdboende.

De här två äpplena har fallit ganska långt ifrån varandra under våra föräldrarträd. Om man så säger.

I går satt vi och arbetade om hela vårt manus. La ett helt nytt scenschema. Det är det jag ska försöka skriva nu. Tillsammans med kreativa, fartfylla och skojiga detaljer. Inspiration alltså. Det efterfrågade vår handledare. Det är svårt när man varit så totalt fokuserad på att delarna ska hänga ihop logiskt, att man får med alla trådar och knyter ihop dem ordentligt. Jag blir liksom för fokuserad på att nå målet, inte ett dug intresserad av det jag faktiskt skriver.

Försök att få scenerna att gå åt ett helt annat håll än de ska sluta, sa handledaren.

Eh, försök själv. Eller nåt.

Min hjärna gör ont. Min fantasi har tagit semester. Och värmeljusen är fanimej snart utbrunna. Igen.

Kommentarer
Postat av: william

Vad tycker du om mina "Autumn Girl" Modell bilder som jag har tagit på min vän:D?

2011-11-11 @ 15:06:24
URL: http://cookieboy.blogg.se/
Postat av: chippe

med tanke på veckans vårdskandaler är det nog svårt att skriva nåt vettigt-man blir ju bara så förbannad!! I grunden känns det som ett könskrig; är nu kvinnorna så jälva dumma så de vill arbeta och ha egen inkomst och vara jämstäldla ska vi nog f-n se till att vårfden blir så dålig för de gamla att kvinnorna slutar jobba och tar hand om gamlingarna istället. Helt gratis och frivilligt.

2011-11-14 @ 09:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0