Varför är det så svårt?

Det svåraste med att skriva just nu är att jag cencurerar mig själv i förväg. Precis hela tiden.

I stället för att låta allt bara välla ur mig, sitter jag och redigerar i hjärnan först. Det är så fel metod för att få något gjort, för att skapa något nytt.

Vi ska skriva 10-15 sidor manus under temat brott och straff.
- Och om ni skriver om en person som begår ett brott och får ett straff blir vi arga på er, sa lärar D. Vi kommer självklart läsa texten ändå, men vi kommer vara arga.

Jag som först tänkte: Tjohej, vad roligt att få prova på att skriva deckare, har i stället blivit helt låst. Jaha, vad är brott och straff för mig? Eh............ ja.

Så jag har börjat skriva på något som, absolut, är helt okej. Men jag brukar alltid börja med karaktärerna, hitta något som jag verkligen går igång på. Nu har jag i stället fnulat ut vad temat ska vara och allti jag skriver känns platt, trist och livlöst.

Slängde in en otrevlig moster i förrigår, då fick det lite fart igen. Men jag kan ju inte hänga ihop hela storyn på någon som tycker om att berätta för folk att de är feta?

Tillbaka till kvarnen nu Lovisa. Sluta släng lystna blickar på träningsväskan i hallen eller yogamattan Gusten i vardagsrummet. Mitt fokus är Jack och hans skimrande tangenter. Ja!

Kommentarer
Postat av: Sonic Syndey

Skriv om nan som far ett straff, for ett brott som inte har begatts i huvudtaget...

2011-11-24 @ 22:58:29
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: chippe

bra idé!

2011-11-25 @ 10:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0