Yoga yoga yoga

Sicken hejdundrande helg.

I går var jag på en yogaworkshop i viryayoga. Det är en hittepåyoga från Sverige som en yogi och en naprapat satt ihop. Grunden är att göra rörelser, asans, och ständigt vara medveten om att inte belasta eller skada känsliga delar av kroppen som handleder, knän och rygg.

Det var otroligt mycket lugnare än ashtangayoga, mycket vila eftersom vi alla var nybörjare, men nog har jag träningsvärk idag allt. Och nu ikväll när jag var på min vanliga yogalektion kändes det som om mina höfter nått en helt annan öppenhet. Jag tror det är en kombination av att jag stretchat galet ordentligt senaste veckan plus workshopen igår.

Men oj vad jag vill fly från Sverige nu. Grått grått grått. Jag längtar efter julen dock, efter lite färg och glitter.

I skolan ska vi nu skriva egna texter, vi har en vecka på oss och min inspiration är puts väck väck väck. Suck!

Kommentarer
Postat av: Sonic Syndey

Hej liten



skriv om yogan..

kom till australien, har ar det varmt, och lite soligt ibland. Inte idag...men det ar inte gratt. Jag har en Klein bla kjol pa mig i dag. Inte gratt



Kramar Maria

2011-11-21 @ 22:28:07
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0