Yogatankar

Idag på min yogaklass körde vi primary, alltså hela den första serien i ashtangayogan. Vi gjorde det i våras också och jag klarade runt 25-30 procent mer idag än då. Men jag kommer nog ändå bara upp i 60-70 procent av hela serien då. Det är ena redigt svåra rörelser, men jag fokuserade på mitt favoritcitat:

"Ultumately, the most difficult challenge in Ashtanga practice is not the mastery of specific poses, but the mastery of the mind. What counts is not the ability to stand on the hands or drop into a backbend, but the ability to keep the mind steady and the heart joyful, no matter what posture you're in. Ashtanga is about seeing God continously, wherever you gaze."

Eller ja, jag tänkte ju inte precis allt det här när jag stod i brygga, men jag försöker alltid att fokusera på att hålla mitt sinne stadigt och mitt hjärta fyllt av glädje.

Jag är ruggigt sugen på att prova både hatha- och bikramyoga snart. Känner att jag är redo för det nu. Jag tog liksom vägen in i yogan genom att bli svettig och slutkörd, det funkade bäst för mig. Nu är jag öppen för att jobba med sinnet också.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0