Jag skriver barnpjäs

Yogan fungerade ju, men riktigt frisk är jag inte ännu. Gjorde 50 min i går, 30 min idag. Mer går inte. Det tar stopp, jag skakar och får hostattacker.

Jag tolkar det som att kroppen säger nej, sluta nu, fis-Lovisa. Så då gör jag det.

Just nu håller jag på och skriver om en trollkarl. Varje fredag ska vi lämna in fem sidor manus som vi påtisdagarna går igenom i seminariegrupper. Förra veckan skrev jag om ovanliga människor i vanliga situationer. Ett par med speciella gåvor gör slut. Typ. Det manuset tänker jag mig som en tv-serie. Eller kanske film.

Idag skriver jag teater. Vet inte om det ska vara en kortare del av en lång pjäs, eller en liten sketchgrej, men det är för barn i alla fall. Barn som gillar att fantisera. Lite Kenny Starfighter. Sådant som både vuxna och barn kan underhållas av. Hoppas det blir okej. Går ju runt och tror att det är just barnteater som är min starka grej, kanske visar det sig att allt bara är löjligt nonsens som ingen tycker är det minsta finurligt eller spännande.

Men då får det vara så. Jag behöver inte kunna allt än. Jag är för fanken nybörjarnas nybörjare när det gäller att skriva dramatik.

Nästa vecka ska det nog bli lite mer ångest. Något tyngre, för ungdomar tänker jag, i Peter Pohls anda. Men nu ska jag fortsätta att fnula på Nennes möte med Ågaton Agat, 27:e dimensionen och guldasken.

Fjäderfjärtar och dumgrus!

Kommentarer
Postat av: chippe

Inte träna när man är sjuk, inte träna när man är sjuk, inte trän....

2011-09-08 @ 16:26:05
Postat av: Sydney

hear hear previous speaker



jag ska inte trana idag, for jag ar forkyld..



annars ar jag super duper nyfiken pa diverse skriv resultat, nar du kanner dit modig och tuff sa far man garna skicka sant till Australien sa att vi kan underhallas av svensk prosa.



Forovright kan jag saga att det svenska ordet Lackert..ar valdigt irriterande...



puss m

2011-09-09 @ 01:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0