Prata strunt på tuben

Intervallade mig en snabbis idag, oj så svetten rann. Dripp dropp, undrar vem som stått och och gjort bicepsdrag med rep här borta? Kan det vara blondinen i hörnet som håller på att smälta bort?

Ja, det var det.

Åkte precis t-bana och satt bakom ett gäng tjejer i 30-årsåldern som jag antar var på väg till en korpen-match i fotboll. De tjattarde om vilka som inte dykt upp förra veckan, vem som var bäst i mål (Stina eller Emma) och vilka som faktiskt inte är särskilt bra trots att de spelat i division ett förut.

Skitsnacket bakom folks ryggar pågår alltså precis överallt, i alla sammanhang. Så tröttsamt det är, detta prat om andra människors tillkortakommanden. Och oftast i syfte att komma närmre med den du pratar med. Bilda en pakt. Nu har jag sagt allt det där taskiga om Lisa och du berättade Jannikas hemlighet så nu kan vi aldrig vara dumma mot varandra för fatta vilken skit vi skulle kunna sprida om den andre.

Hehe.

Nä, fifan säger jag och tänker jag när jag nu ska laga morgondagens matlåda. Har glömt vad jag och O planerat, men det står säkert i något Google doc i en dator nära dig. Eller mig.

Kommentarer
Postat av: chippe

Ja det är förskräckligt med allt detta skitsnackande, det bygger på feghet och en engativ gruppsamhörighet; livsfarligt! Själv har jag precis bjudit kollegerna på våningsplanet på tårta och Carnegie Porter för att fira skattehöjaruteblivningen!!

2011-09-22 @ 15:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0