Pretto for free!

Ja, nä, inget speciellt.

JAG GJORDE BARA BAKÅTKULLERBYTTA OCH STOD PÅ HUVUDET IGÅR!!!

Så, jag bockar och bugar för applåderna. Är övertygad om att det såg helt magnifikt ut alltsammans.

Eller nåt.

Idag har jag upptäckt att jag inte vill vara ett pretto. Det kom inte som någon särskilt stor chock, men nu är jag mer övertygad än någonsin.

Att skriva deppigt, så att folk blir ledsna, är inte en utmaning för mig. Att få en hel grupp med skolbarn att skratta och fnissa däremot, är det. Är gruvligt trött på att stausen inom journalistiken ska vara att skriva om ekonomi för herrar i kostym, i film episka historier om män och krig, i teater om depressioner inom familjen men som samtidigt knyter an till tidsandan.

Sosnonarorkok.

Men, kanske kommer jag helt ändra känslor och tvinga er alla att läsa epos ur en bedragen mans självmordsbrev riktat till hans lågstadielärares dödssjuka hundvalps lopphalsband.

Då, när ni gråter en skvätt över mänsklighetens förgängelse, ska jag blända er med en bakåtkullerbytta eller två.

Alldeles, alldeles gratis!

Kommentarer
Postat av: chippe

Vad bra gjort Vis!! Bakåt och huvudet. Undrar om jag klarar av nåt av det fortfarande...nä vågar inte ens prova!! Skönt att du inte ska vara pretto, det är så himla tråkigt!! Att skriva så skolklasser fnissar är ett mycket bra mål, liksom att få vuxna att fnissa. Pretton-herregud hela världen är befolkad av dem! Fnissa på!

2011-09-14 @ 12:43:51
Postat av: Sydney

Hej



jag sager som min kompis Chris, det ar helt ok att vara pretto, det ar en bi-effekt av att bry sig om vad man gor. Sa lange man vet att man ar pretto. Lite som att vara dalig forlorare, sa lange man vet om det sa ar det ok.



/m

2011-09-15 @ 01:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0