Eliasson FTW

Jan Eliasson alltså. Han är nog min idol. Det är ett skumt uttalande från min sida, eftersom jag inte sysslar med samma grejer som karln, men så är det i alla fall.

I morse lurades DN (som vanligt nu för tiden?) och sa att han var det nya namnet i S-ordförandesamatalet. Jag blev eld och lågor. En människa som arbetet inom FN och med internationella fredssamtal och diplomati som partiledare. Det kan inte bli bättre tjoade jag och läste artikeln.

Fakta: Umeå har föreslagit Eliasson.
Fakta: Eliasson har sagt att han är för gammal (71).
Fakta: Eliasson tycker att alla ska sluta säga nej när de får frågan om de kan tänka sig ordförandeposten bara för att det traditionellt sett betytt att de absolut aldrig kommer bli partiledare i liknande lägon bakåt i tiden.
Fakta: Jan Eliasson skulle woopa Reinfeldts ASS om han sa ja till att bli nominerad.
Fakta: Reini, Björkis, Billström (och jag?) och Borg skulle ej ha en sportmössa mot ÄKTA social demokrati. Och nej, det var ingen särskrivning. Social. Demokrati. Det är det jag diggar. Inte nödvändigtvis sossarna. Men social. Demokrati.

Jaja. Dagens näst intressantaste artikel var den om Henrik Ehrenberg, Hägglunds förre stabssekreterare, som kommenterat nyheter och grejer anonymt på nätet under namnet... OveTove.

OveTove.

Det är humor av högsta klass! Tänk vad taskigt om ens föräldrar döpt en till något liknande och man faktiskt hade något viktigt och bra att säga? Inte fanken lyssnar man på någon som heter OveTove?

Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0