Barca

Idag är det 9 juli. Om exakt en månad är mitt vikariat slut och jag och O har semester.
 
Eller som en vänlig själ sa: Man har väl inte semester när man är arbetslös?
 
Jo, men nu väljer jag att kalla det semester, även fast jag inte vet vad jag ska ta mig till när jag kommer hem.
 
Först ska vi till Barcelona. Det är lite riskabelt, för vår resa till denna gudomliga stad 2009 är fortfarande bland det bästa vi båda har upplevt. Vädret var varmtvarmtvarmt, maten var god och salt och relativt billig (ja, prioriteringslistan är i den ordningen), äventyren var musikaliska, konstnärliga, kulturkrockiga och lagom farliga.
 
Det är omöjligt att våra förväntingar på Barcelona inte skulle vara skyhöga. Så jag tänkte, vi ska inte göra något av det vi gjorde för tre år sen (förutom att äta crêpes...). Inget Picassomuseum, ingen Parc Güel, ingen salsaklubb.
 
Vi måste uppleva något nytt, så att vi inte pajar våra minnen.
 
Tips?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0