Mojitoglad och bortgjord

I fredags åkte jag och bror upp i den gamla skatteskrapan och drack universums dyraste mojito.
 
- Jag har aldrig druckit en mojito, sa bror.
 
Jag dog på fläcken. Av chock.
 
God var den i alla fall. Så god att den fick i gång vår aptit, så vi gick till Tvärsöver och åt tapas. Där serverades jag vitt vin, fast jag ville ha rött.
 
- Jamen då dricker jag väl det där glaste själv då, tjöt servitrisen upprört.
 
Upprört?
 
Jag vill inte att det ska vara jobbvecka igen. Alltså verkligen inte. Försökte det där tricket som man gjorde när man var liten, att om man inte går och lägger sig  så kommer det inte bli något "i morgon".
 
Det gick sådär. Resulterade i att jag skämde ut mig i Radio Stockholm i morse i stället.
 
Men det betyder inte att det inte kan fungera nån gång! Tänker fortsätta prova. Kvällar=bäst.

Kommentarer
Postat av: chippe

Drack hon upp vinet?

2012-07-17 @ 12:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0