Dödens grupp

Idag vaknade jag till tokregn. Det var fuktigt varmt i hela lägenheten. Jag åt lite flingor, plockade undan lite i lägenheten och gick för att möta upp L vid t-banan.

För vi skull nämligen göra egen brunch. Det är dåligt med bra bruchalternativ när man är veggo. Vi åt hallonsmoothie, omelett med tomat, sparris, semimörk fäskt bröd med avokado, jordgubbar och grapefrukt. Och tonvis av kaffe. Eller två koppar var...

Lagom till att det var dags att åka till jobbet kom solen fram. Tack för det vädret!

I kväll avgörs det i "dödens grupp".
Portugal-Hollan och Danmark-Tyskland.

På förhand tänker jag såhär: Jo, absolut, danskarna spelade bra mot Holland, men alla har hittills spelat bra mot Holland. Vilket ju betyder att Holland inte har spelat så bra... Tyskland däremot har spelat riktigt bra, framförallt mot Holland.

Jag tror inte att danskarna kan hålla emot Schweinsteiger, Gomez och Özil. Jag hoppas såklart, för det vore en soskokrorälolol (skräll för er som inte kan rövarspråket) och det vore kul om några grannar klarade sig bättre än Sverige. Men jag tror ikke att det går så dejligt för de rödvide.

Portugal-Holland kommer bli en jämnare historia. Holland har kniven mot strupen och för att nå kvartsfinal måste vinna mot Portugal och Danmark får inte förlora mot Tyskland. Detta kan göra dem antingen lätt desperata=många misstag, eller extremt fokuserade=målkalas.

Portugal har inte visat sig från sin allra bästa sida. Förlut mot Tyskland och seger mot Danmark, som satt långt inne och där Silvestre Varela (Porto) blev matchhjälte i slutminuterna.

Personligen gillar jag inte Holland (vilket L gör), de spelade för satans fult i VM 2010. Gillar inte divan Ronaldo i Portugal heller, men jag gillar nog ändå Portugal mer. Det är dessutom ett så trevligt land, så jag håller på dem. Ja, så känslosamt kan det vara när man väljer lag.

Det var allt för nu, men jag kommer livechatta på Radiosportens webb hela kvällen: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=5155414

Kommentarer
Postat av: maria

tackar tackar
jag kanner mig updaterad. tyvarr sa har jag ingen att prata fotboll med har. Ingen i HK verkar vara intresserad av EM. Dom e lite konstiga med det, de har kineserna

2012-06-19 @ 07:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0