Lasse knäckte lilla Grisen (Björklund)

I söndags såg jag Partiledardebatten i Agenda. Jag kan aldrig titta helt dokuserat på såna program, måste göra något under tiden, annars blir jag förbannad och rastlös för jag har så mycket att säga till dem, men inget sätt att få dem att lyssna. Så i söndags fick mina blommor massa vatten och alla bänkar och fönster en dammtorkning.

I alla fall så var det en mycket mycket bra debatt, och jag tycker att alla bör se den, för det var första gången som det verkligen utkristalliserades var de olika blocken står OCH var de olika partierna står.

Tydligt var att Reinfeldt försökte hålla tillbaka Janne B (eller som jag kallar honom, lilla Grisen), Maud ville inte lyssna på Maria och Lars Ohly var nyklippt och ON FIRE. Och Mona lät som en dagisfröken, men en lugn och sansad dagisfröken som faktiskt höll emot relativt väl.

En av mina hjärtefrågor är skolan. Och min lyckligaste stund under debatten var när Ohly svarade på lilla Grisens skolpolitik såhär: Anledningen till att alla gymnasieelever ska få chansen att läsa grunden i de teoretiska ämnena är att min grabb som läser på byggprogrammet inte bara ska bli snickare, han ska även bli en medveten samhällsmedborgare. Jan Björklunds skolpolitik är det farligaste som har hänt den svenska skolan!

Inte håller jag med Lasse i allt han säger, men detta, DETTA, är så sant att alla motståndare borde rulla över, blotta strupen och förbereda sig på dödsstöten.

Oj, en lätt aggressiv början på dagen, men mer kämpagöd än röd ilska. Jag tyckte i alla fall att det var skönt att det var en debatt med två starka lag, det är precis vad svensk politik behöver just nu. Om nu bara medierna kunde ta sitt ansvar med lite mer jämlik rapportering är vi på banan igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0