Supta kurmasana

Idag var yogan sådär magisk igen.

När jag sitter och hukar i supta kurmasana


Som såg ut EXAKT sådär när jag gjorde, kom yogalärar-Lina och la sig på min rygg och vips så kunde jag först knyta ihop fötterna och sen lyfta upp överkroppen med fötterna bakom huvudet. En liten bit i alla fall.

Så nu känner jag mig lagom ledbruten. Alldeles precis lagom. Och nu kom O hem också så nu ska jag pussa sönder honom helt enkelt. Japp.

Idag kände jag också hur viktigt det är att få kontakt med lårmusklerna i de stående rörelserna. Att lyfta knäskålarna. För då fick jag kontakt med maglåsen och så nådde jag djupare och kunde andas riktigt djupt.

Härligt! 

Kommentarer
Postat av: maria

hej liten



sa glad att du skriver igen



Kramar Maria

2012-04-17 @ 02:58:32
Postat av: chippe

Hej varför vill du göra så där med kroppen?

2012-04-17 @ 12:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0