Söder om stan

Jobbade till halv tolv igår.
Alltså försov jag mig lite idag, men kom konstigt nog bara 20 minuter sent... Skumt.

Ska på arbetsintervju idag, det ska bli spännande!

När vi var på "den fina festen" i lördags och det var dags att åka hem bestämde vi oss för att ta en taxi. För första gången i mitt liv fick jag se så kallade taxivärdar, två anställda som stod utanför huset och ordnade taxis och arrangerade resesällskap som skulle åt samma håll osv.
Jag och O kom först ut, men ingen taxi fanns där. Värdarna var jättesnälla och sa att fler bilar var på väg. Kön började fyllas på av fulla, pälsbeklädda, Chanelväskebärande, champagne-på-Stureplan-sugna människor. De kastade sig fram mot taxivärdarna och sa: hörrudu, en bulle rapido, vi ska te Stures. Och så flinade de lite nöjt över sina kunskaper om hur man fixar en taxi snabbt.
- Absolut sa värdarna, men ställ er i kön.
Så jävla sköna!

När vår taxi kom stolpade en karl med magen större än frugans bak fram och sa att nog var det välan hans bil va?
Nä, sa jag, det är faktiskt våran!
Han frågade vart vi skulle, om vi åkte norrut?
O sa att nej, vi ska faktiskt Söderut.
- Vart då om man får fråga?
- Hammarbyhöjden.
Han gapade, tittade skrämt på O:s skäggiga ansikte och mitt kortklippta hår och sa: Oj då, ja, då får ni passa er!
- Det är lugnt, svarade O, vi är riktigt gettovana...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0