The western coast

Nästa vecka bär det av till Västkusten för min och O:s del. Det ska bli så skönt att få lite semester. Men självklart ska vädret bli dåligt. Det är lugnt. Jag tänker bada i det "riktiga" havet ändå. Kanske snor jag en kanot och paddlar över till Norge, har hört att svensk arbetskraft ska vara eftertraktad där...

Jag har i alla fall som plan att gå på Liseberg. Jag måste få gå på Liseberg. Jag tänker åka flumride, bergbanan, Balder och massa läbbiga grejer. Jag vill ha pirr i magen och kiss i byxan. Problemet med Liseberg, och med Grönan, är att maten är så fruktansvärt dålig. Och dyr. Kan man komma undan med matsäck? Eller är det för pensionärsaktigt? Det skiter jag i i så fall, för förra året när vi var där, då var O tvungen att köpa mat tre gånger innan han blev mätt (yttepyttiga portioner utan nåt egentligt innehåll) och det blev DYRT!

Jag ska krama Lisse också, åt lillebror. För han var så rädd för de stora kaninerna när vi var små att han gömde sig. Men när ett brassband började spela hade han inga problem att ställa sig framför dem och dansa. Till alla besökares förtjusning och storasysters förtret.

Västkusten, I can't wait!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag förstår helt och hållet mat dilemmat. Speciellt som allergiker. Det enda jobbiga med matsäck är att det innebär ännu mer att gå runt och kånka på. Det finns säkert säkerhetsskåp, men de brukar kosta tremiljoner /timmen.

2009-08-05 @ 15:58:52
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Sunny_Sydney

Matsack ar helt ratt. Det ar dessutom mycket godare. Om man nu gillar fardig bredda mackor :-).

Ta med sallad, och kanske lite potatis...och lite kall lax..och brodbit. Sa blir det fest hela dagen.



jag alskar matsack. Jag packar matsack till jobbet, och varje dag far jag mig en trevlig liten suprise nar jag kommer ihag vad jag har packat ner. I dag blir det kalkon lasagne...

Mycket godare an den skrapen man kan kopa och mycket mer kostnads effektivt...och mer halsosamt. For oftast vantar man ju med att kopa mat tills man ar dods hungrig och da vill man ju ha pommes fritts och vafla med gradde. Fast man egentligen inte gillar pommes eller gradde..

2009-08-06 @ 02:15:39
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0