Bild på fingret

Jag har nära till tandläkaren, går bara över lilla lungan på Nypan, som vi kallar svansen som är vid Kärrtorp. Det tar fem minuter att vandra dit.

Väntetiden var mindre än en minut, trots att jag var tidig. Tandisen räknade tänderna, alla var där förutom alla mina fyror, de är utdragna för att resten av gaddarna skulle få plats när jag hade tandställning.

Visdomständerna växer helt rakt, i linje med resten av tandraden. Allt var perfekt.
- Bra att de växer så fint, sa tandisen, då slipper vi borra och du behöver inte spräcka din nolla.

Min nolla undrar ni? Jo, jag har aldrig borrat i min lilla mun. Inte ett enda hål. Hehe, jag tävlar i munhygien, då var det länge sen man fick sporta på riktigt...

Ikväll ska jag och O på Regina Spektor på Cirkus, å jag är så glad för det. Lyckades hitta biljetter i sista sekunden, till extraföreställningen.

Och såhär ser mitt finger ut idag:



Det svarta strecket i mitten är trådens ändar och så är det två tejpbitar. Har varit och köpt ny gasbinda som jag ska lägga om.

Nu ska jag svabba hela lägenheten med förhoppning om att det slutar lukta målarfärg då.

Kommentarer
Postat av: M

du är inte den enda som är en nolla ;) nämen jag har faktiskt heller aldrig haft ett hål, dragit ut ngt, eller fått klagomål på munnen! jag trodde jag var ensam men allt jag tror jag är ensam om så står du likadan som jag, eller om det är jag som är likadan som du eftersom du är hela typ 4 månader äldre! /M

2009-12-08 @ 20:30:37
Postat av: Sunny Sydney

Jag har haft sa mycket hal att jag ser ut some en olje falt i kaften. Jag gjorde min forsta rotfyllning nar jag var 19...schysst va :-)...Jag tydligen daligt med saliv sager dem....Jag ska ga till en tandis har, eventuellt mammas kusin Rik.



va fint ni har det i langenheten. det ska bli spannande att se den i vekliga varlden...jag sitter pa jobbet med alla telefonernan ringande som brand alarm...phh..jag tycker att trading floor ar sa jadrans hog ljudda, man ar ju helt slut efter en dag pa jobbet. Sa mycket skrik och tjafs hela tiden...Sitter mitt emot en tjej from Libanon som bara har en volym installning...mistlur...och hon sager hela tiden...Oliver...Oliver can you give a price for 100 eller natt annat skrap...



jag har oron proppar

2009-12-09 @ 00:50:53
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: martin b

Ujujuj! Det ser ont ut!! Jo du lilla nollan du bodde ju nästan hos tanläkaren när du regelerade tänderna. Du var jätteduktig med borstningen och du har sannolikt ett bra skydd också. Båda diuna syrror hade jättedåligt salvskydd därför fick dom problem i 10-12 års åldern



2009-12-09 @ 10:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0