Målardagen utan bilder

I morse var jag uppe med tuppen, helt chockartat, efter fem timmars sömn KUNDE jag bara inte somna om. Så jag drog till Claes Ohlson när de äntligen hade öppnat (åååååååååå väntade och väntade) och köpte en blåpiga.

Nu undrar ni ju så klart vad det är?


Jo, mina kära vänner, en blåpiga är en såndär svampmopp som man kan klämma ur genom att dra ner en del av handtaget så att den klämmer ur sig själv.


Det är en blåpiga. På fackspråk. Målarfackspråk. Det lärde jag mig igår i målaraffären.


Sen plockade jag upp E och vi åkte till lägenheten (MIN LÄGENHET!) och jag gick runt och visade alla fina grejer. Som eluttag som sitter nere vid golvet, inte i midjehöjd. Och vädringspinne på balkongen. Och min (och O:s, okej då...) walk-in closet. Och duschkabinen. Och garderoberna i hallen som vi flera gånger ansett borde gå att hyra ut till studenter för att de är så stora.


Efter rundturen som nog varade i 45 minuter, alltså ungefär 0,7 minuter per kvadratmeter, skurade vi golven med målartvätt. Då kom lillebror med lussebullar, som E kallade svenniga, som jag och lillebror åt, sen började vi tejpa och måla och rolla för glatta livet.


Det gick så fort att jag inte hann ta några bilder. Så de kommer i morgon för då ska jag och lillebror måla ett andra lager. Det blir så fint!


O kom förbi med thaimat och vi tre proffsmålare (både lillebror och E var med och målade vardagsrum och sovrum i Hammarbyhöjden) var så snurriga av golvfärgen att vi bara fnissade. O såg osäker ut, men fnissade han med, han ville väl inte verka utanför.


Jag är så glad för mitt nya hem, jag tjatar om det, jag vet, men det känns enormt lyxigt och härligt.


I morgon: bilder, jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Sunny Sydney

ahhh va roligt, jag ar lite avis...



Jag spenderade kvallen pa en Network kvall pa en lawfirm, jag drack lite champagne (valdigt god), at ost (super gott) och holl pa att somna...



sen sag jag pa will and grace nar jag kom hem



sa exiting ar det har...



kramar maria

2009-12-02 @ 23:01:42
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: martin b

Jasså!!! Nu vet jag var lussebullarna i min frys har tagit vägen. Bra att inte en person åt alla utan att ni var flera!! Kommer över och inspekterar lägenhet och jobbet!!!!

2009-12-03 @ 07:59:49
Postat av: Maria

Åh! Spännande!

2009-12-03 @ 11:41:41
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Katarina

Superkul att läsa hur det går för er!!

Jag kommer över under helgen och spanar in hur det går för er. Det låter som om det blir jättefint!

2009-12-03 @ 14:59:34
Postat av: Chippe

Blåpiga är bra, lägenheten toppen, jag gör flyttgröt i form av Chili con carne utan carne utan istället Quorn. Har aldrig gjort det förut, så det ska bli spännande.

2009-12-03 @ 16:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0