Väderklausul NU!

Jag vet att jag ska vara lycklig för att jag har ett jobb i åtminstone 1,5 månad till. Och det är jag.

Men när det är sådant väder som idag, då är det fasiken tortyr att behöva sitt fast på ett kontor! Och när man får samtal från vänner och de säger: jag sitter ute i parken vid vattnet och läser, supermysigt!
då börjar jag att koka av avund.

Jag vill också slappa i solen!

Och så ska det bli dåligt väder i helgen, såklart. Bajs bajs bajs.

Borde det inte, och håll med mig nu, finnas i lagen att alla företag ska ha en väderklausul i sina kontrakt. Att om det är fint väder, då FÅR alla anställda dra hem och bada. Om de vill. Så kan de komma in och jobba under den regniga helgen istället. Jag skulle börja jobba på det företaget direkt, oavsett om de sålde värmepumpar eller plockade upp skit från Östbergas gator. Oh yes I would!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0