Biltips och namnvits

Kolla vad som händer när det snöar.

Det är väl inte helt okej.

Fast samtidigt undrar jag, som ju faktiskt haft körtkort i 3,5 år (!), varför folk inte fattar att man måste köra annorlunda när det kommit snö på marken.

För det måste man faktiskt. Man kan inte göra tvära kast eller filbyten, inga snabba vändningar, svängar, inbromsningar eller liknande. Man måste planera sin körning och hålla uppsikt över andra bilister, för deras bilar kommer inte att reagera som de själva tror.

En gång körde jag in i en snöhög. Jag såg en människa jag skulle plocka upp och gjorde en snabb sväng till vänster för att hinna komma in på en avtagsväg. Men bilen ville inte dit, den ville sakta men obönhörligt glida med nosen före in i en snövall vid en lyktstolpe. Det var jävligt pinsamt.

Jobbar hemifrån idag med, det är så mycket lättare att koncentrera sig på saker och ting då. Och jag har egentligen många bra ämnen i hjärnan att skriva om, men jag måste formulera dem lite bättre innan de blir till seriösa blogginlägg.

För seriös är mitt mellannamn. (Egentligen inte, egentligen är mina mellannamn anna, helena och marianne, fast anna kommer först och lovisa kommer som ett mellannamn, det var jäkligt lurigt det där av mina föräldrar...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0