Klago-Visan

Idag var jag hos naprapaten. Min rygg var ganska rak. Min nacke var lite sned. Och mina axlar klickade och knakade som en påse med popcorn i micron. Men jag grät inte en endaste liten skvätt under EFT:n. Det känns stabilt. STABILT!

Det finns en serie på MTV som heter Made, där osäkra ungdomar ska bli något så långt bort från deras egen vardag som möjligt. Det är alltid samma grej, de är tjuriga, slappa och otrevliga i början men sen i slutet klarar de sig alltid ganska bra.

Ofta ska de träna, för att gå ned i vikt, bli skönhetsdrottningar, konståkare, brottare, balettdansöser osv. Och det är alltid en personlig tränare som står och skriker och säger: it's not like you're injured, the pain is just you being unfit.

Det gör mig förbannad. Man kan inte ta en person som är helt otränad och börja på högsta nivån i gymmet. Då skadar man sig eftersom man inte har alla stödmuskler. Man ska börja lugnt. Men de idiotiska amerikanska tränarna går på någon slags militärsyn om att alla som får ont i lungorna av att springa i trappor en kvart bara är slappa och dumma i huvudet. Korkad, korkad, korkad människosyn.

Om det är något som jag vet, är hur man ska börja träna sig själv när kroppen är ovan. Och det är inte genom att "kämpa sig igenom det". Man kan kämpa sig igenom jobbiga pass när man har en bra grund, man kan inte gå från noll till 100.

Jaja, nu har jag fått klaga lite på dramaturgin i ett skräpprogram. Känns skönt. Undrar vad jag ska klaga på i morgon?


Kommentarer
Postat av: Chippe

Ingenting, för idag ska du bli med lägenhet. Och solen skiner.

2009-10-29 @ 09:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0