De kör som krattor

Ja, så sitter man på ett niotimmarspass på årets hittills finaste vårdag.

Jesus (det är ju ändå påsk!) vad jag mycket hellre vill promenera längst med något vatten och dricka kaffe i solen.

Något som är väldigt tydligt under sådana här långhelger är att människor som aldrig brukar köra bil i stan har bestämt sig för att en liten promenad på Djurgården är väl trevligt? Så tar de bilen dit (jättebra...) och ger sig ut i trafiken.

Men de kör som krattor! (Ni skjuter som krattor!) 30 km/h på 70-väg, ligger på mittstrecket mellan två filer, blinkar åt ett håll men svänger åt andra.

Min lilla blå susar förbi dem där det går, men mellan varven där det inte går att köra om (som vid Slottet) håller jag på att bli tokig.
– Ja, men sväng då för faaaaan! tjuter jag och hytter med näven på gammaldags vis. 

Väldigt sällan hör de mig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0