Min julklapp till Björklund

Vips är det augusti och besökarantalet på bloggen rusar i höjden.

Eller något åt det hållet.

När det regnar så här mycket utomhus (för ibland regnar det inomhus...godisregn eller guldregn till exempel) tänker man ju osökt på hösten.

På hösten är det dags att börja tänka på julen och alltså sitter jag och funderar på vad folk ska få i julklapp. Om de ens ska få någon, de kanske varit elaka jävlar under hela 2010 och då blir det inga klappar. Basta!

Om jag skulle få ge en julklapp till en känd person, då skulle jag vilja ge något till Jan, aka Lill-Janne, Björki-björken, Björkis, Los Björkos, Björklund.

Av mig skulle han få:
1. En lista på antal frånvarotimmar från Riksdagen.
2. Dessa skulle sen räknas in i hans fullständiga betyg från hans tid som skolminister.
3. Samt en skriftlig utvärdering av jobbet med att avveckla "flumskolan" och i stället återinföra 50-talet i det svenska skolsystemet.

Eftersom Jesusbarnet fick just tre gåvor av de vise männen, myrra, guld och rökelser, kanske jag borde nöjda mig med tre klappar till Björki-björken också.

Men icke, för jag är inte lika snål som de vise männen. Jag vill att Lill-Janne ska få precis det som han vill ge till Sveriges skolbarn.

Därför får han också:
4. Förbud att ha med sig sin mobiltelefon på möten, riksdagsdebatter, utskottsförhör och dylika skojsiga grejer.
5. Tydliga pekpinnar på vad han får, och inte får, ha på sig varje dag.
6. Instruktioner om att han inte får fatta några egna beslut, dra egna slutsatser eller utveckla sitt konsekvenstänkande utan enbart göra exakt det som Fredrik "Reinie" Reinfeldt säger åt honom att göra.

Min gåva till dig Björken, bara till dig.




Kommentarer
Postat av: martin b

Bra!! Visan!!! Han är för tramsig. FÖr oss som gick i "ökenskolann" på femtitalet och inte tillhörde "gullegrisarna" och var stöpta i standardformen var det ett h-vete. Tacka vet jag dagens skola där olika talanger och förmågor får mer rum!!

2010-08-03 @ 07:58:33
Postat av: k

Härligt,

jag skrattade så jag kissade på mig när jag läste dettaa!!



Reinfeldt kan kanske få en upplaga av boken "mina vänner"? Du vet den där boken där alla ens vänner skulle skriva in saker om sig själva.



Han behöver uppenbarligen allt stöd han kan få när det gäller att göra research arbete när han skall välja ministrar.



Den här regeringen får mig att tänka på "Män gör saker tillsammans": sexköp, skumma oljeaffärer, skattesmitning...



Littorin kan få

1. ett packet kondomer

2. Ett mobil-abonemang med gratis samtal innom familjen. (Han lär ha ett och annat att förklara för sina barn)

3. En köpe-examen i juridik "När man betalar för sex i hallen så brukar det betyda något annat än kärlek" (han har väl redan en köpeexamen från ett amerikanskt univeristet? De kanke har annan lag?)



Gudrun Schyman är lätt!! Jag har redan vaskat 40 hamburgare åt henne på Mc Donalds Gotland.

Hon verkar gilla sånt...



Måna Måna Måna... vad skall hon få?

Kanske en motorcyckel to go with the accent! Hon snackar som en spetta.



Eller vad sägs om en packe med gratis löspenisar?



Jag syfter på Rot/Rut avdraget. Det är självklart att man får dra av för att lägga golv, men inte för att städa dem!!

Det beror på...beror på...beror på...ehh..låt mig tänka...

Men om de som städar golvet har snopp? kan det vara ok då?

Jag menar vi brukar ju ge arbetsmarknadspoltiska åtgärder till de med snopp, gruvarbetare, hamnarbetare, industriarbetare.

Inte de där sömmerskorna, sjuksköterskorna och lärarna, de saknar ju något...något viktigt som verkligen behövs i arbetslivet. LITE STAKE!!





2010-08-03 @ 08:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0