En riktig jul

Tomten, jag vill ha en riktig jul
En så'n som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Jag vet att du inte gör mig besviken

Om man läser texten som en dikt i stället för att sjungläsa den, blir den genast lite sorglig, i stället för enbart irriterande.

Under den senaste veckan har det ju varit mycket julmusik både hemma och i varenda affär i hela Sverige, känns det som. Och inte är det mycket bra musik som spelas heller. Alla har framförallt en sång som de hatar, min är Whams "Last christmas". Mest på grund av de ebarmligt fula synthtrummorna. Och de äckligt, sliskiga stämmorna. Och den spelade "äkta känslan". Nä, fy fanken för den låten alltså.

Jag och O brukar mest lyssna på gammal folkmusik för att komma i julstämning. Det fungerar för det mesta. Ibland. I går var vi och köpte en gran i delikatessaffären i Kärrtorp. Jag är lite osäker på granens skick, men det ska nog bli bra. Korallerna från Egypten ska upp i barren i år igen, de får agera istappar. Sådan är vår tradition.

Kommentarer
Postat av: Sydney

Jag har en gran, som ar nastan dod redan nu. Fast jag vattnat och vattnat. Och bla och rosa decorationer. Jag har inte orkat gora klart alla stjarnorna an. Men det kommer, kanske nan gang i January.



Koraller fran Egypten later super duper fint

2010-12-21 @ 23:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0