Ny affär

Det har öppnat en liten Hälsokostbutik i Kärrtorps centrum. Den är precis ny och hyllorna är ännu inte helt fulla. Till höger om ingången låg en ensam klase bananer och brevid dem några burkar med proteinpulver.

- Säg till om det är något särskilt ni vill att vi ska ta in, sa kassörskan till O.
- Jag ska prata med min flickvän, sa han. Hon har stenkoll.

Så nu kan jag gå in där och fråga efter de konstigaste saker, helt perfekt. Det känns i alla fall skönt, att ha en sådan liten fin affär så nära, där man vet att allt (nästan) som säljs där är ekologiskt och bra för kroppen och miljön.

De ska även starta yogakurser, funderar på att skriva upp mig. Men jag undrar exakt var de kommer hålla klasserna? På lagret kanske? Inte så avslappnande kanske.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Näe jag var gravid med dig Visan sa barnmorksan att jag skulle köpa nässeldricka( nåt med nässlor var det) för att jag hade så dåligt med järn. Fast högt blodtryck så jag fick inte äta järnmedicin. Då besökte jag en hälsokostaffär för första gången. Det var som att gå in i en hemlig mystisk värld, full med människor som var alternativa till den riktiga världen. Lite Harry Potter-känsla faktiskt. Jodå jag fick mina hälsodroppar.

2010-03-02 @ 09:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0