Ledig tung dag

Jag har fått så många fantastiska förslag om vad man kan göra för att ha kul!

Pyssel-tipset sätts igång så snart min symaskin kan få plats på skrivbordet.

Och jag gillar verkligen en middagsklubb, som äter på olika restauranger en gång i månaden. Vem vill vara med?

Igår satte vi oss i Lilla Fjun, O och jag, för att ta oss till Barkarby. Först åkte vi mot Hässelby, den vägen kan jag för T har bott där. Sen åkte vi höger i den sista rondellen där jag brukar köra vänster. Då hade jag trott i en kvart att vi kört fel. O var förvirrad. Men vi körde på.

Sakta sakta körde jag förbi avtagsväg efter avtagsväg, utan att hitta rätt. Så plötsligt, en skylt med Barkarby.
- Hurra, Barkarby!!! skrek vi och kom sen överens om att ingen nog hurrat så högt efter att ha sett en skylt till Barkarby.

Barkarby alltså...

Så kom vi fram och betalade 40 kr för två nattduksbord.

På kvällen var mor och jag på ett liknande äventyr i Midsommarkransen. Tv-bänk skulle hämtas. Och hualigen vad tung den var! Tre trappor ner kånkade vi en två meter lång vit jätte och våra ryggar knäckte och knakade. Jag fick ringa far som kom som en insatsstyrka och lyfte bänken över huvudet och in i vårt vardagsrum. Nu syns inte sladdarna längre och jag är lycklig som ett barn.

Jag var alltså ledig en dag från jobbet och idag när jag gick i den långa korridoren på väg till redaktionen kändes det som ett halvår sen jag var där sist. Då har man jobbat mycket.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Du har jobbat enormt mycket och jobbiga tider. Själv fick jag tusen blåmärken på låren efter att vi hade baxat ner tv-bänkskolossen, förutom ryggknäckandet. Men det var det värt!!

2010-03-02 @ 09:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0