Jag låter behaglig!

Haha!

Har precis fått min första komplimang från en kollega:

När jag gick in i teknikrummet för att för säkerhets skull kolla sändningstiden (fransmännen strular till det något överjävligt ska ni veta!) sa teknikern att han tyckte att jag LÄT väldigt bra.

- Det är väldigt behagligt att lyssna på dig, sa han och jag blev alldeles varm i fejan.

- Förra veckan började jag hosta hela tiden efter varje sändning, sa jag, för jag gick ner med rösten för att låta extra seriös, men nu pratar jag mer i samtalston så att jag slipper hostattacker.
- Det låter väldigt bra såhär, sa han, det är perfekt med din normala söta röst.

Det ni, den kommentaren går inte av för hackor.

Om jag räknar noga var det inte första komplimangen, igår sa en annan tekniker att det också lät väldigt bra. Tänk vad mycket det betyder, de 21 snälla orden om min insats har nu officiellt gjort min vecka.

Jag gillar tekniker. De som jobbar på radion är alla grejt, och här är alla också väldigt schyssta när jag trakasserar dem mellan sändningarna.

Hurra för tekniker!

Kommentarer
Postat av: Anton

Kul att det går bra!



Det där med sändningstider: Kom hit till redaktionen vid 18.30 för att förbereda mig för min första sändning som ska gå igång 21.15.



Får ett papper i handen där det klart och tydligt står att jag ska sända 21.15. Hör inget annat.



19.29 skriker teknikern: "1 minut till nyheter!"

Jag: "Eh, va?"

Teknikern: "Vi går live om 45 sekunder. In i studion!"



Jag hade inga papper färdigskrivna, visste inte vilka nyheter som skulle gå igång och var sjukt stressad. Fick lyssna på engelska kommentatorn i örat och översätta direkt ut i etern.



Gör så klart en genomusel sändning. Som dessutom ska gå i repris vid 21.15.. Och allt för att fransmännen ändrade i sista stund.



Är redo att döda varenda fransman som finns just nu..

2010-05-14 @ 20:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0