Se upp hörni!

Snart smäller det.

Snart måste jag göra dödsresan i t-banan.

Jobbar på blå linje norrut. Bor på grön linje söderut. Ska till röd linje nordöst.

Det är väl inte riktigt mumma för sl.se, men jag har i alla fall min bok.

Den senaste tiden har jag läst mycket kvinnolitteratur. Alltså böcker som handlar om hur det ser ut för kvinnor i vårt samhälle. Om feminism.

Jag gillar't. Det känns skönt att man inte är så ensam som man ibland kan känna sig. Det finns andra som tänker på hur ojämnlikt det fortfarande är här uppe i det kalla Norden. På hur osynliga tankemönster och handlingar gör att vi hela tiden dras tillbaka ner i träsket.

Ja, det är sådant jag tänker på när jag släcker min skrivbordslampa, snörar på mig kängorna och ger mig ut i snålblåsten. Om några timmar ger sig häxan Lovisa ut på stadens gator igen. Och då fan gäller det att se upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0