Smart smartare smartast

I går kände jag mig jävligt smart.

Eftersom SMHI hade gått ut med en klass 2-varning stoppade jag lydigt ner mitt paraply i väskan innan jag stretade ut i kylan på morgonen. På hemvägen åkte alla tunnelbanor med snigelfart, men de gick i alla fall. Jag slöt ögonen, tänkte på soppan jag skulle få till middag och vips så var jag på gröna mot Sharpnude.

Det snöade horisontellt och blåste kuling i Kärrtorp, men med mitt lilla röda paraply som sköld lyckades jag ta mig hem utan att bli det minsta blöt. När jag var nästan hemma gick en kille i 16-årsåldern om mig och skrek i blåsten:
- FA-AN VA SMART ME PARAPLY HÖRRU!
- TACK, DET TYCKER JAG MED! svarade jag.
- JAG HAR GÅTT BAKOM DIG ETT TAG NU OCH SÖKT SKYDD, MEN NU MÅSTE JAG SKYNDA MIG HEM. TACK FÖR ATT DU TOG MED DIG PARAPLY!
- Eee, varsågod...

Så trippade han iväg över snömodden med sina vita sneakers. Då kände jag mig jävligt smart. När en tonnis uppskattar min överförsiktighet, då kan den inte vara dålig. Jag tror att herr tonnis tog med sig ett eget paraply idag, bara tack vare MIG!

Kommentarer
Postat av: chippe

Smart!! Jag kände mig också smart igår, för jag la in mina och barnbarnet As genomblöta kläder i bastun på eriksdalshallen för att de skulle torka medan barnbarnet hoppade från hiskeliga höjder. Därinne satt tuffa tonårstjejer och när jag lite skämtsamt berättade att kläderna skulle torka hehe, stirrade de bara. De var inte tacksamma över en fjantig mormor, det var en saks om var säkert. Men inget stals i alla fall och det var ju bra så.

2010-11-10 @ 13:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0