Totalt mörker för Lovis

När jag köpte jorden snyggaste nagellack häromdagen fick jag gratisprover på en foundation.

Jag tycker det är ruggigt roligt att sminka mig, men har aldrig använt puder eller foundation för att jag har känslig hy och får utslag hela tiden. Men när det är november och jag känner mig ungefär lika läcker som en kökssvamp i en hemkunskapssal i Skövde, tänkte jag att what the heck.

Jag har därför använt denna foundation. Fast jag inte vet hur man gör. Hur sätter man på den? Använder man pensel eller händerna eller en svamp? Jag har ingen svamp... förutom en förut nämnd köksvamp och den vill jag ogärna pilla runt med i nyllet.

Så idag när jag kollade mig i spegeln när jag kom till jobbet, kände jag inte igen mig. För eftersom hela vår lägenhet håller på att rasa samman så fungerar inte lampan i vårt badrum. Så jag gör morgontoalett i totalt mörker. Och har därför lyckats radera ut alla mina anletsdrag med hjälp av denna ypperliga ansiktskräm. Jag såg fruktansvärt läbbig ut, för i mörkret i badrummet syntes det knappt att jag sminkat mig alls.

Tycker ni alltså att jag är översminkad när ni träffar mig, så finns det en anledning således. Den anledningen är inte att jag återgått till fjortisstadiet, utan att jag helt enkelt lever i totalt mörker.

Totalt, totalt mörker!

Kommentarer
Postat av: martin b

Jag förstår piken fats den var fin!! Jag kommer boka in mig bara. Hemmaeletrikern

2010-11-19 @ 08:27:43
Postat av: Chippe

Snabba dig dit Martin, Lovisa ska inte behöva leva i mörker!

2010-11-22 @ 16:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0