Tummen ner för gårdagens pass

Jag var så otroligt pepp inför dansaerobicsklassen i går. Sats Medborgarplatsen var otroligt virrigt med trappor och dörrar och olika rum till höger och vänster, men jag såg så mycket fram emot att få träna att jag ignorerade det.

Men. När jag väntade utanför salen satt två danstjejer och snackade ätstörningar som om de vore middagstips samtidigt som de kollade snett på alla i sin omgivning. Och när läraren kom fick jag genast en sned feeling. Han var lite för... löjlig. Han förklarade att han skulle prova ett nytt pass och alla tjoade sådär brudigt ni vet. "Wohoo" liksom.

Jag hade ju inte varit med om att köra det gamla passet, men det nya passet innehöll i princip bara massa snurrar. Chassé på chassé och så piruett. "Steg höger vänster snurr chassé och snurr snurr". Men hallå! Hur trött i benen blir man av att snurra? Hur mycket få man upp flåset av att snurra? Är det någon som blir slut i kroppen av att åka karusell?

Nej.

Jag gick efter 40 minuter.

Så här i efterhand har jag arbetat fram en tes. Jag tror att han var en dansare som inte hade fått jobb på någon dansstudio för att han höll lite för låg nivå. Men han fick jobb på Sats. Och därför tog han tillfället i akt att göra en dansklass och struntade i aerobicsen helt och hållet.

Puckat.

Idag står Corepulse på schemat. Hoppas det blir roligare. Vilket betyder jobbigare. Jag vill vara slutkörd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0