Like gymmet

4,4 kilometer sprang jag på lunchen. Det är ruggigt tydligt att det är mycket jobbigare och sämre att springa på löpband än i skogen/på fält. Jag sprang en kilometer längre i lördags när jag sprang på Nypan. Jaja.

Hur som helst, i omklädningsrummet, där jag stod med min röda feja och snabbade mig allt vad jag hade stod en tjej med niqab. Hon var kanske runt 15-årsåldern.

- Brukar du träna här ofta? frågade hon mig.
- Ja, åtminstone den senaste månaden, svarade jag och så började vi prata om gymmet och om träning och ditten och datten.

Sådant här hände inte när jag tränade på Sats. Eller på Stockholms badhus. Eller på Friskis&Svettis. Det har bara hänt när jag tränar på Fitness 24/7 att okända människor börjar prata med mig.

Och jag gillar det som fasen!


Kommentarer
Postat av: chippe

Suveränt det är så det ska vara! Jag pratade med massor med damer i min egen ålder i går efter Zumban, det var också trevligt.

2011-01-18 @ 14:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0