En go´helg

Jag har haft en redig kalashelg i lugnets och mysets tecken. Firade farmor i fredags, middag med O:s familj på lördagen och så låtskrivarsöndag hos syster K. Lill-E spelade kinect när vi kom, O blev genast indragen i vardagsrummet och efter en halvtimme var det min tur.
- Lovisa! Kom och spela! Nu!

Det var bara att lomma iväg. När jag till slut blev lite trött på att täppa till hål och sa att jag nog skulle gå och laga mat fick jag höra att det inte gick för sig.

- Men jag orkar inte spela mer nu E.
- Jo.
- Nej, det gör jag inte.
- Jo, det gör du visst. Jag bestämmer.
- Nej, jag bestämmer över mig själv, sa jag.
- Nej, det gör du inte. Jag bestämmer.

Jahapp. Men jag återfick min status som moster när jag sjöng alla sånger ur lejonkungen precis innan maten. Komplett med rätt röster, tonfall och hela faderullan.

Slemmigt men mättande.

I förmiddags har jag planterat in alla pelargoner från balkongen. Det var ganska tungt arbete, jag glömmer alltid bort det. Och nu ska jag fortsätta skriva. Skriva skriva skriva... Det går väldigt bra som ni märker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0