Party party

Jag har haft så många samtal om vem/vilka som har ansvaret för att jordens resurser inte ska ta slut att om jag hade en femma för varje gång så hade jag varit... en tjej med trasiga byxfickor. Okej?

Min åsikt är som vanligt: Alla tillsammans. Politiken och privatkonsumtionen måste jobba sida vid sida. Alla kan inte köpa ekologiskt om inte vissa grejer subventioneras och så vidare.

Jag drog mitt strå till stacken häromdagen. En trasmatta av återvunna jeans till köket. Om jag har en dålig kläddag behöver jag alltså bara köra en Sound of Music-Maria och trockla ihop inredningen för att skyla min bleka lekamen. Genidrag.



I torsdags jobbade jag sent på Radiosporten och plockade upp en producerande O på musikhögskolan på vägen hem. Vi hade hört hög musik från garagen någon dag tidigare och såg beviset för festen när vi gick förbi. En Stimorol fusion, burk-öl och kondomer. Sicken ferre. Sicken ferre.



Jag tänker mig följande scenario: Man dricker öl, träffar en pudding, vill hångla men har alkoholandedräkt, tar en Stimorol fusion och vips så har man användning för kondomen.

Festande i 50-talsgarage börjar med 30-centilitersburkar och slutar inte med barnbidrag. Eller könssjukdomar. Hurra!

Kommentarer
Postat av: chippe

åh så bra!

2012-05-02 @ 17:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0