Hej det här är jag och jag är bra

Att skriva ett personligt brev till jobbansökan eller skolansökan kan nog vara bland det svåraste som finns.

Man ska på ett tjusigt och engagerande sätt säga: SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA VÄLJ MIG!

Som en Rasmus som vet att han har rakt och rufsigt hår, men ändå vill ha en ny mamma och pappa. Jag VET att jag är allt från fulländad och bäst, men på något sätt måste jag försöka få andra människor att tycka det så pass mycket att de väljer att träffa mig IRL.

Ay caramba.

Mitt ansökningsbrev till Biskops-Arnö var en enda lång text rakt från hjärtat. Tror inte att jag kan köra copy/paste på den till DI. Tyvärr. Det fungerade en gång, men gudarna ser inte mellan grammatik- och etikettfingrarna fler gånger nu.

Det har jag på känn.

Så att i stället för att läsa 15 bloggar kanske jag bara ska sätta igång nu då?

JA!

Kommentarer
Postat av: chippe

Kom igång, du kan!

2012-01-16 @ 15:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0