Lite putt

Ja, det var ju ingen härlig kväll igår ur svenskt perspektiv.

Olof Mellberg var kanon i sin 116:e landskamp och har inte gjort mål sen 2009. Så det var ju skoj. Annars - tråkigt.

Idag tog det 50 minuter att komma till jobbet för att de stängt av Klaratunneln. Kungsgatan från Sveavägen tog 35 minuter. 35 minuter.

När jag skulle åka hem igår hade de stängt av Mäster Samuelsgatan, Regeringsgatan och Klaratunneln. Och det var galet mycket människor som vältrade runt efter Sverigematchen. Då tog det mig 40 minuter att komma hem. Jag somnade halv tre.

Någonstans här vill jag ställa mig upp och skrika på forskarna för att de ännu inte uppfunnit flygande mattor.

För Pete's sake. Om jag bara, likt en kvinnlig Ture Sventon, kunde sätta mig på min matta, dra med fingrarna längs fransraden och säga "KÄRRTORP" då skulle jag inte vara lika sur på traffikläget.

Inte lika sur alls. Blöt kanske. Men inte sur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0