Det är något snett i mitt huvud

Jag förutsätter alltid att saker ska gå fel, att det ska vara svårt, att jag inte ska klara av det. Vad "det" än må vara.

Så om något går relativt lätt blir jag fruktansvärt misstänksam.

Jaha, kunde jag göra en telefonintervju som faktiskt ledde fram till något? Nä, det kan fan inte stämma, det måste vara jag som missbedömer precis allt personen säger. Jag tycker förvisso att det är intressant, men det är jag självklart helt ensam om. Värdelösa intervju!

Jaha, kan jag göra prator och klippa ihop ett inslag? Kommer jag ihåg hur tekniken fungerar, kan jag fortfarande höra hur det kommer låta om jag tar bort det eller det klippet innan jag gör det? Nä, det här är bara min hjärna som helt plötsligt TROR ATT DET KAN NÅGOT. Stupid brain...frickin' lying stupid brain...

Jaha, fick jag lite beröm för mina inslag? Men den personen måste ju vara helt knäpp i kolan (vilket han inte är!). Men då ljuger han. För att vara lite snäll mot mig.

Ååå, varför kan folk inte bara säga som det är? Att ingenting kommer att gå bra den här månaden. Kan de inte bara vara ärliga.

Så tänker jag. Om och om igen. Och jag tänker det fortfarande. Då är ju något snett, när man försöker övertala sig själv om att man är världelös och blir lite arg på folk om de säger att man ju faktiskt är LITE kompetent.

Äh, lägg av nu Lovis, nu får det räcka med självdizzandet. Så jäkla brudigt beteende, det här är ju ett mönster som ska brytas.

Alltså, i sann Zlatan-anda: Jag har faktiskt gjort ett ganska bra inslag idag. Fick lite beröm för att jag lyckats koka ihop något. Det kommer inte att vara tyst i Sveriges Radio P4 på måndag.

Och nu är det helg!

Halleluja!

Kommentarer
Postat av: chippe

Klockrent att du lagt upp gamal inslag också på din blogg så man kan lyssna historiskt också. Så skitbra, helt enkelt. Skitbra!!

2012-05-21 @ 16:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0