Snygga träd och djupa tankar

Den här veckan har verkligen varit mycket jobb. I tisdags började jag klockan 10 på morgonen på Radio Stockholm och avslutade kvällen vid 23 på Radiosporten. Men mellan redaktionerna hade jag tid att gå en timmes promenad på Djurgården.


Det var ganska snyggt där ute. Gick längs med Djurgårdskanalen och så upp till Rosendals trädgårdar.


Men finast var det i den oplanterade naturen tyckte jag. Med tidig vårgrönska. Man blir ju prillig i skallen av mindre.

I förmiddags var det sol och varmt och jag cyklade till utegymmet. Började med exentriska chins. När jag hängde där i ställningen och sakta gled neråt stod det en kommunanställd bakom mig, lutandes mot sin spade och såg på. När jag gjort en ropade han: "En till, en till, kom igen då".

Ja, det var bara att lyda.

Överkropp och lite utfall och plankor och så backintervaller på det. Och så cykeln hem.

Det är en sådan sjuk skillnad på min vardag nu och när jag var skadad hela tiden. När jag alltid hade ont och inte kunde träna mer än tre månader i stöten. Det känns i varenda nerv att det är så här livet ska vara. I ständig rörelse, utmaning och lycka.

Så blev man lite djup såhär på torsdagskvällen. Nu ska jag iväg på möte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0